BEREKEND OP STARTERS

En, wat voor bedrijf gaat ú starten? Welke kansen ziet u in de markt? Mooi dat deze droom voor u in vervulling gaat. U begint voor uzelf! Misschien voelt u de ondernemerskriebels allang. Misschien bent u al heel lang van plan om uw eigen bedrijf te starten. Nu kunt u de daad bij het woord voegen. U staat ineens voor heel keuzes en beslissingen. Eigenlijk moet u overal over nadenken. Over huisvesting en inkoop. Over een logo en een website. Over tarieven en fiscale zaken. Over klanten en leveranciers. U bent genoeg ondernemer om daarin uw weg te vinden en knopen door te hakken. Maar toch zou u het soms handig vinden als u kon sparren. Even een beslissing samen met iemand tegen het licht houden. Even overleggen. Administratiekantoor Kruize is berekend op starters zoals u. We regelen alle administratieve en fiscale zaken voor u. We denken mee over financieringen en investeringen, rechtsvormen en kostprijzen. En we genieten nu al van uw ondernemerszin en ambities. Ontdek wat wij voor u kunnen betekenen en maak een afspraak!

STARTERSADVIES

Als starter gaat u uw voordeel doen met onze adviezen. We helpen u goede beslissingen te nemen en nemen u werk uit handen. Dat kan over allerhande zaken gaan:

– inschrijving bij de Kamer van Koophandel
– aanvragen van een loonbelastingnummer en/of omzetbelastingnummer
– opstellen ondernemingsplan (inclusief resultaat- en liquiditeitsprognose)
– keuze van de rechtsvorm
– inrichting administratie en facturering
– contact leggen met uw bank
– het opstellen van algemene voorwaarden
– aanvragen van een g-rekening
– begeleiden bij controles belastingdienst en uitvoeringsinstellingen
– salarisadministratie

FINANCIËLE ADMINISTRATIE

Een adequate financiële administratie is voor u als startende ondernemer van belang. Als u facturen meteen goed inboekt en accuraat bent in het versturen van facturen, bespaart u zich veel zorgen. Die cijfers zijn namelijk onmisbaar voor de jaarrekening, uw belastingaangiften en rapportages. De ene starter kiest ervoor om niets zelf te doen en alleen de spreekwoordelijke schoenendoos met papieren bij ons te brengen. De andere beginnende ondernemer boekt de facturen zelf in en laat alleen het samenstellen van de jaarrekening en de (omzet)belastingaangiften aan ons over. We ondersteunen u bij het opzetten van een financiële administratie. We kunnen u advies geven bij de aanschaf van financiële software. Maar waarom zou u niet kiezen voor internetboekhouden? U bespaart geld doordat u zelf inboekt. En u bent zeker van een goede administratie omdat wij online controles uitvoeren.

SALARISADMINISTRATIE

U kunt de salarisadministratie aan ons overlaten. Misschien is dat wel het belangrijkste nieuws van deze pagina. Het betekent dat u elke maand een zorg minder hebt. U hebt geen omkijken meer naar loonstrookjes, premies, afdrachten en moeilijke berekeningen. Wij leveren u een betaallijst aan of voeren ook de betaling voor u uit. Het enige wat u hoeft te doen, is het aanleveren van de mutaties. Uw medewerkers zullen tevreden zijn over de correcte en tijdige verwerking van hun salaris. Als specialisten op salarisgebied, kunnen we ook bij andere personeelsvraagstukken ondersteunen. Bij ontslag of conflicten bijvoorbeeld. We geven adviezen over arbeidsovereenkomsten en maken pro forma loonberekeningen. Ziekteverzuim, meldingen aan uitvoerende instellingen, begeleiding bij controles: u kunt het aan ons overlaten. Ook als het om de salarisadministratie gaat, ontdekt u dat we adviseurs zijn. Met oog voor de mensen achter de cijfers.

ONDERNEEM ZONDER ZORGEN

Wilt u uw administratie goed en gemakkelijk regelen? Kiest u voor maximale zekerheid en zo min mogelijk zorgen? Kies dan voor ondernemen zonder zorgen. Een waardevolle dienst van administratiekantoor Kruize in abonnementsvorm. U betaalt een vast bedrag per maand, afhankelijk van het gekozen abonnement. Daarvoor kunt u rekenen op:

– Complete administratie, jaarrekening en BTW-aangiften
– Aangiften van u en uw partner en/of kinderen
– Minstens twee keer per jaar persoonlijk ondernemersadvies
– Branchespecifiek nieuws
– Optioneel: zelf boekhouden via internet
– Optioneel: voor een vast, laag bedrag maximale sociale zekerheden, zodat u zeker bent van inkomsten bij onder meer arbeidsongeschiktheid en vorstverlet

FISCALE ZAKEN

Bij elke euro die u omkeert, kijkt de fiscus mee. Of het nu gaat om investeringen die u doet of om een BV die u start. Of het nu gaat om groeiende omzet of maandelijkse kosten. Vroeg of laat volgt er een blauwe envelop. U wilt maar één ding: de belastingdruk verminderen en zo min mogelijk belasting betalen. Wij hebben belastingadviseurs in huis die u in dit opzicht advies geven. Fiscaaljuristen die ondersteunen bij alle denkbare belastingaangiften én bij bezwaarschriften. Adviserende specialisten waar u een beroep op kunt doen bij complexe vraagstukken. Gaat u bijvoorbeeld uw groeiende startup herstructureren? Wilt u alle fiscale aftrekmogelijkheden benutten? Hebt u behoefte aan estate planning? Wij kennen de fiscale wet- en regelgeving en benutten alle ruimte om een voor u zo gunstig mogelijke situatie te creëren.

INNOVATIE

Als ondernemer bedient u klanten in een specifiek marktsegment. U vergroot uw kansen aanzienlijk als u in staat bent om dit anders te doen dan uw concurrenten. Met een nieuw product, een vernieuwende werkwijze of een compleet nieuw concept. Daag uzelf en de markt uit, wees creatief en kom met innovaties. Als ondernemende adviseurs ondersteunen wij u daarbij. Niet alleen als het gaat om bijvoorbeeld subsidiemogelijkheden, financiering en fiscale zaken. We begeleiden u bij het totale innovatieproces, van marktverkenning en concurrentieanalyse tot innovatief denken en productontwikkeling. Zo helpen we u een stap vooruit te zetten en daadwerkelijk een Unique Selling Point te creëren. Een innovatieve oplossing waarmee u nieuwe perspectieven creëert. Speelt u al met de gedachte om een oplossing te ontwikkelen? Hebt u ideeën? Bent u benieuwd hoe u dit het beste aan kunt pakken? Welkom bij administratiekantoor Kruize!

ACCOUNTANCY WERKZAAMHEDEN

De jaarrekening. Het is de afronding van elk boekjaar en een bron van informatie. Voor uzelf, voor de bank, voor de belastingdienst. U krijgt inzicht in de financiële resultaten. In kosten en opbrengsten. Als adviseur stellen we deze jaarrekeningen samen en voeren we controles uit. Toch zien we het opleveren van het document met onze handtekening eronder niet als het einddoel. De jaarrekening is vooral een goed aanknopingspunt voor een advies met diepgang. Zo zijn onze klanten de bespreking van de jaarrekening ook gaan zien. Dit document vervangt niet de actuele managementinformatie waar u elke maand, of misschien zelfs elke dag, behoefte aan hebt. Maar een kritische terugblik helpt u om even kritisch vooruit te kijken. Om verbeterpunten, kansen en bedreigingen te signaleren. Kunnen de kosten niet omlaag? Houdt u het debiteurensaldo in de gaten? Loopt de omzetgroei nog in de pas? Hoe zit het met de pensioenopbouw? Waarom zijn de voorraden zo hoog? Als adviseurs voelen we ons in ons element als we u een stap vérder kunnen helpen.